رونمایی از سامانه خدمات فناوری و دانش بنیان آوند

رونمایی از سامانه خدمات فناوری و دانش بنیان آوند

آیین رونمایی سامانه خدمات فناوری و دانش بنیان آوند

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در جمع مدیران شرکت ها و تعاونی های دانش بنیان در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، ضمن تاکید بر اهمیت و ضرورت آموزش های علمی و فنی در راستای توسعه تعاونی های دانش بنیان، از بسترسازی برای افزایش شرکت تعاونیهای دانش بنیان خبر داد.

سید حمید کلانتری با ابراز خرسندی از رونمایی این سامانه گفت: توسعه تعاونی ها از اهداف دولت است و تعاونی ها از بخش هایی است که احیا و فعال سازی آن در راستای خروج از اقتصاد گرفتار به رکود تورمی مورد توجه است و شرکتهای تعاونی دانش بنیان می توانند بزرگترین یاور ما در این زمینه باشند.

 وی با تاکید به تعاونی های دانش بنیان اضافه کرد: تعاونی های دانش بنیان می توانند فرصت مطلوبی برای ایجاد اشتغال فراهم کنند.

معاون امور تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: امروز ثروت در حال جابه‌جایی است و قدرت علمی جای قدرت سیاسی و اقتصادی را گرفته است، لذا باید به سمت تعاونی‌های دانش بنیان برویم و این دسته از تعاونی‌ها را تقویت کنیم.

کلانتری در جمع مدیران شرکت ها و تعاونی های دانش بنیان در پارک علم و فناوری به پتانسیل های استان آذربایجان شرقی در زمینه های مختلف اشاره کرد و افزود: استان آذربایجان شرقی همیشه نقش مهمی در پویایی اقتصاد، صادرات، کشاورزی، گردشگری و تولیدات داخلی داشته و شرکت  های تعاونی دانش بنیان می توانند با هم افزایی و در کنار هم این قابلیت ها را توسعه دهند و از این ظرفیتها استفاده نمایند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به جایگاه تعاون اظهار داشت: تعاون یک فرهنگ و همکاری تیمی می باشد و اگر در این راستا شرکهای تعاونی دانش بنیان بتوانند هرکدام  توانمندی‌ها و شایستگی‌های خود را کنار هم قرار دهند، موجب بهره‌وری می‌شود. به طور حتم حل مشکل محیط زیست، خشکسالی و بی‌آبی، بیکاری و پیشرفت های علمی و... مرتفع شده و به تکنولوژی های روز دست خواهیم یافت و حوزه توزیع خدمات با نوآوری گسترده تر شده و در بازار نیز می توانید موفق عمل نمائید.

وی افزود: باید تلاش شود تا به سمت تشکیل تعاونی‌های نسل جدید دانش‌بنیان، تامین نیاز، فارغ‌التحصیلان و استارت‌آپ‌ها برویم و آنها را توسعه بدهیم و وزارت تعاون هم می تواند در معرفی شرکت های تعاونی دانش بنیان به یکدیگر و استفاده از این ظرفیتها نقش اساسی داشته باشد.

دکتر حسینپور فیضی ریاست پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی سامانه خدمات فناوری آوند، بر لزوم توسعه اقتصاد دانش بنیان با حمایت همه جانبه از شرکت های دانش بنیان تاکید نمودند.

در پایان این مراسم، ضمن ارائه گزارش کامل در خصوص نحوه کار سامانه مذکور و سیستم ارائه خدمات، با حضور جناب آقای دکتر سید حمید کلانتری معاون محترم تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جناب آقای دکتر محمدعلی حسینپور فیضی ریاست محترم پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و مسئولین محترم استانی و مدیران محترم شرکت های دانش بنیان "سامانه خدمات فناوری و دانش بنیان آوند" رونمایی شد.

سامانه خدمات فناوری و دانش بنیان آوند با توجه به نیاز مبرم کسب و کارهای فناورانه و دانش بنیان به خدمات تخصصی در راستای توسعه کسب و کارهای خود، پیاده سازی شده و آماده ارائه این خدمات برای شرکت های فناور و دانش بنیان می باشد.

برو بالا